Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

Ο Γάμος του Ν.Γκογκολ- Μια παράσταση με μεράκι

Το γέλιο και ο προβληματισμός πόσο απέχουν; Τα κοινωνικά πρότυπα και ήθη του χθες, όπως η comme il faut συμπεριφορά των μπουρζουά, πόσο διαφέρουν από την σημερινό κίβδηλο φαίνεσθαι που εξυπηρετούν τα avatar μας στα social media; 
Η κωμωδία είναι δύσκολο είδος Τέχνης, ιδιαίτερα όταν ιχνηλατείς έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας που συνδυάζουν ψηφίδες του κωμικού, του παράλογου και του τραγικού. Βέβαια όταν υπάρχει μεράκι  αναδεικνύονται τα βαθύτερα νοήματα, φέρνοντας με ποιοτικά αποτελέσματα και ας μην υπάρχουν τα budget μεγάλων παραγωγών.

της Μαρίας Αλιμπέρτη
Με σεβασμό στο κείμενο αλλά και στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής το έργο "Ο Γάμος", του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολανεβαίνει" από τη η θεατρική ομάδα του Νικόλα Σπανού στον Τεχνοχώρο Φάμπρικα
Η  εν λόγω σκηνοθετική προσέγγιση αφορά την εποχή μας, καθώς το ίδιο το έργο καταπιάνεται με τον ιστό της κοινωνίας, το παράλογο των ανθρώπινων πράξεων, την αρετή και την κακία, το είναι και το φαίνεσθαι, στέλνοντας διαχρονικά μηνύματα. Άλλωστε ο Γκόγκολ επηρέασε τους σύγχρονους του Τσέχωφ, Τολστόι και χαρακτηριστικά ο Ντοστογιέφσκι τον θεωρούσε τον σημαντικότερο Ρώσο Συγγραφέα κάνοντας αναφορά στο έργο του  "Ο Ηλίθιος", όπως σημείωσε , προλογίζοντας την παράσταση ο σκηνοθέτης.
 Το κουβάρι τη ιστορίας ξετυλίγεται καθώς η όμορφη Αγάφια Τυχώνοβνα, κόρη εύπορου εμπόρου, αναζητά τον ιδανικό σύζυγο στο πρόσωπο ενός ευγενούς και τα προξενιά θα φέρουν στην επιφάνεια τα ήθη μιας κοινωνίας και κυρίως χαρακτήρες που προσπαθούν να ισορροπήσουν εντός της. Στο εγχείρημα σκιαγράφησης μιας κοινωνίας, που μου θύμισε τις ηθογραφίες του δικού μας Γρηγόριου Ξενόπουλου, ο δημιουργός τους στέκεται απέναντι, τους κοιτά κατάματα αλλά δεν να τους καταδικάζει. Εκείνος κινείται στους άξονες αναζήτησης απαντήσεων σε ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, της αλήθειας και της σχέσης με τον θεό, όπως τόνισε ο σκηνοθέτης.


Μέσα από τους κωμικούς χαρακτήρες σχολιάζεται η ραθυμία  και η ματαιοδοξία της μπουρζουαζίας όπως την αποδίδει μοναδικά ο Κωνσταντίνος Μπλάθρας  στο ρόλο του Ιβάν Κούζιμιτς Ποτκαλιόσιν. Ο θαυμασμός στη γυναικεία πονηριά-διπλωματία γίνεται κατανοητός επί σκηνής χάρη στην εκφραστικότητα της Κατερίνας Τσακανάκη  στο ρόλο της προξενήτρας Φέκλας Ιβάνοβνα, ρόλος που λειτουργεί ως δίπολο απέναντι στην αθωότητα και τον ρομαντισμό όπως ερμηνεύεται με παιδική γλυκύτητα από την  Θεοδώρα Στεμπάρι  στον ρόλο της Αγάφιας Τυχώνοβνα.
Καταλυτικό στοιχείο στην πλοκή αλλά και στο κωμικό στοιχείο της παράστασης παίζει η σπαρταριστή ερμηνεία του Βαγγέλης Καρατζά ως  Στεπάν & Βαλταζάρ Βαλταζάροβιτς Ζεβάκην, ο οποίος λειτουργεί ως κινητήριος δύναμη έναντι στον αναβλητικό και υποτονικό Ιβάν Κούζιμιτς  Με μεγάλη επιτυχία και διάχυτο ταλέντο καταφέρνουν να αποδώσουν τους έτερους γαμπρούς σχεδόν ως καρικατούρες ο Μιχάλης Ζαχαρίας ως Ηλίας Φώμιτς Κατσκαριώφ και  ο Γιάννος Γαβαλάς ως Ιβάν Παύλοβιτς Σφογγάτος.


Συντελεστές:
Απόδοση Κειμένου/Σκηνοθεσία: Νικόλας Σπανός, 
Μουσική: Θέμης Τελόγλου, 
Σκηνικά-κοστούμια: Βασιλική Σπανού, 
Φωτισμοί: Πολυδεύκης Κυρλίδης

 Παραστάσεις: Δευτέρα, Τρίτη και Παρασκευή στις 21.00
Κρατήσεις: 690 6914532
Εισιτήριο: Είσοδος με Ελεύθερη Συνεισφορά
Διάρκεια Παράστασης: 100 Λεπτά
 Τεχνοχώρος Φάμπρικα, Μεγάλου Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος, Κεραμεικός, Αθήνα

πηγή φωτό: https://gamosgogol.blogspot.gr/2017/11/blog-post_47.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου