Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου 2017

Χρωμογραφία ΙΙΙ, μεταξύ ονείρου και νεκρής φύσης

Λουλούδια διαφόρων ειδών γίνονται αναπόσπαστα κομμάτια της σύνθεσης και χάνονται μέσα σ’ αυτήν, μετατρέπονται σε τέρατα, φαντάσματα ενός άλλου χώρο-χρόνου. Η καλλιτέχνης προσδίδει στις άψυχες αυτές συνθέσεις ζωή, τις μετατρέπει σε naturavivente...

Η Αίθουσα Τέχνης TheImageGallery εγκαινιάζει την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου,την ατομική έκθεση της Αγγελικής Δεκουλάκου με τίτλο «Χρωμογραφία  IIΙ».
Πρόκειται για μια εικαστική πρόταση πάνω στη νεκρή φύση. Στην έκθεση αυτή θα παρουσιαστεί η τρίτη και τελευταία φωτογραφική ενότητα που αποτελεί εξέλιξη των δύο προηγούμενων, οι οποίες παρουσιάστηκαν το 2008 και το 2012 στην Αθήνα.

Η εν λόγω έκθεση περιλαμβάνει  35 φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων (ασπρόμαυρες φωτογραφίες και κόκκινες-μαύρες) καθώς επίσης και 50 μικρές φωτογραφίες (20x30 εκ.) οι οποίες θα εκτεθούν όλες μαζί σε έναν τοίχο και θα αποτελούν είτε ένα μεγάλο έργο, είτε πολλά μικρά αυτόνομα έργα.   
Στην πραγματικότητα έκθεση διαθέτει δυο θεματκές-νοηματικές ενότητες. Το ένα μέρος είναι ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί με φιλμ και το άλλο,είναι έγχρωμες φωτογραφίες τραβηγμένες με ψηφιακή μηχανή, με την χρήση ενός κόκκινου φίλτρου.

Στις ασπρόμαυρες εικόνες, συνθέσεις λουλουδιών σε βάζα ορισμένες φορές κάτω από ημίφως, αχνο-φαίνονται σαν ονειρικά τοπία, αέρινα, γίνονται οφθαλμαπάτες και έχουν κίνηση σαν να χορεύουν. 

Με φλουταρίσματα ή κουνώντας τη μηχανή κατά τη λήψη της φωτογραφίας η κα.Δεκουλάκου, επεμβαίνει ακόμα περισσότερο στο εικαστικό αποτέλεσμα. Φώτα, σαν εξπρεσιονιστικές πινελιές, προσδίδουν μιάν «ατμοσφαιρικότητα» στη φωτογραφική σύνθεση.


Στις έγχρωμες φωτογραφίες,  η καλλιτέχνης επιλέγει ένα κόκκινο φίλτρο (δαχτυλίδι με κόκκινο γυαλί) και μετατρέπει την εικόνα σε μονοχρωματική, έτσι η φωτογραφία γίνεται κόκκινη. Αντίστοιχα φωτογραφικά πειράματα έκανε το 1970 ο πατέρας της εικαστικού, ο ζωγράφος Ηλίας Δεκουλάκος.

 Οι συνθέσεις των λουλουδιών στη Χρωμογραφία ΙΙΙ παραπέμπουν σε «ζωγραφικές εικόνες», χάρη σεμια θολότητα στο φωτογραφικό θέμα, η οποία προσδίδει επιπλέον κίνηση. . Άλλοτε οι πιο έντονες αντιθέσεις με γραμμές και μαύρα παίζουν ένα διαφορετικό εικαστικό παιχνίδι και σαν γραφές, δημιουργούν την αίσθηση ότι πρόκειται για μεγάλα σχέδια με κάρβουνο. Παρόλη τη «ζωγραφικότητα» που δημιουργείται, το έντονο κοντράστ προσθέτει ένα επιπλέον φωτογραφικό στοιχείο.




Θα εκτεθεί επίσης και μια παλιά φωτογραφία του Ηλία Δεκουλάκου με την τεχνική του κόκκινου φίλτρου.

Η Αγγελική Δεκουλάκου αναφέρει: «Είμαι εικαστικός-ζωγράφος, ταυτόχρονα και φωτογράφος. Τα ασαφή όρια των δύο αυτών Τεχνών δύνανται να χρησιμοποιηθούν ως παιχνίδι για γένεση ιδεών. Αρκετές φορές όμως αντίστοιχα αποτελέσματα πειραματισμών, δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να προσδιοριστούν ως ζωγραφική ή ως φωτογραφία. Με τη Χρωμογραφία ΙΙΙ, στόχος μου είναι να συντεθεί ένα φωτογραφικό παράδειγμα με ζωγραφικούς κανόνες, καθώς και ένα εικαστικό με φωτογραφικούς κανόνες. Ενώ παράλληλα προσπαθώ να συνεχίσω και να εξελίξω μέσα από προσωπική έρευνα, δικές μου φωτογραφικές τεχνικές και εικαστικό έργο την «Ιστορία της Νεκρής Φύσης».


Η έκθεση θα διαρκέσει 16 ημέρες και είναι αφιερωμένη στον Ηλία Δεκουλάκο, αφού εκείνος πρωτο-πειραματίστηκε με το κόκκινο φίλτρο καθώς επίσης, το 2018 είναι τα 20 χρόνια από τον θάνατό του. 

Την επιμέλεια κάνει ο Ηλίας Κοσίντας. Τα κείμενα γράφει η Συγγραφέας-Θεωρητικός Τέχνης Μαρία Γιαγιάννου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου